keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Rasvat palamaan - liikunnalla

Mähän lupasin viime viikolla, että aloitan liikunnan tällä viikolla. Lupaus toteutettu! Liikkumisen aloittamista olen odottanut innolla. Kaiken lisäksi motivoimassa on sykemittari ja kehonkoostumusmittari. Ensimmäinen vähän latisti treenissä mutta jälkimmäinen motivoi entisestään. Selitän kyllä miksi.

Sunnuntaina tein Fitfarmin kotitreenin. Jaksoin tehdä jokaista 20 toistoa ja 2 kierrosta. Alkuun pitäisi tehdä kolme kierrosta, jos kunto on suht hyvä. Aika tylsäähän tuollainen lihastreeni loppujen lopuksi on, tykkään enemmän kuntosalilaitteista. Ja tuossahan ei ole vastusta mukana vaan liikkeet tehdään ilman välineitä. Olin pettynyt kuitenkin sykemittarin näyttämiin tuloksiin tästä treenistä: kulutus 170kcal! Keskisyke 125, vaikka tunsin olevani todella hengästynyt. Maksimisyke oli kuitenkin käynyt 169:ssä.

Maanantaina tein ensinnäkin lumitöitä 45min, ja hiki valui vielä pitkään sen jälkeen. Harmi, etten laittanut sykemittaria! Sen jälkeen kävin uimahallissa ja vesijuoksin puoli tuntia. Se on kyllä mukavaa mutta tuon kauempaa en millään jaksa tehdä, koska se tuntuu niin tylsältä loppujen lopuksi :D Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Aion yrittää käydä kerran viikossa uimahallissa.

Eilen mun piti tehdä kotitreeni, mutta mies oli sitä mieltä, että hän tekee mulle kahvakuulaohjelman, niin odotin treeniä täksi päiväksi. Kahvakuulailu on tehokasta ja tukee lihasten pysyvyyttä nopean laihdutuksen aikana. Tietysti polttaa rasvaakin. Tehtiin tänään tuollainen kuntotesti enimmäkseen 12kg kuulalla mutta myös 16kg kuulalla ja sen mukaan mies nyt teki mulle ohjelman. Kesto oli 30min testissä, varsinainen treeni tulee olemaan varmaan hieman pidempi. Keskisyke oli 127, koska pidin taukoja ja käytiin läpi oikeita liikeratoja. Ja kalorinkulutus 220kcal.




Kehonkoostumusmittari näytti aamulla, että mun rasvaprosentti olisi hieman noussut ja lihasprosentti laskenut. Se sai motivaatiota aloittaa liikunnan, koska lihasprosenttini oli muutenkin melko pieni ja rasvaprosentti aivan valtava. Kyllä pelkällä ruokavaliollakin laihtuu, mutta en halua sellaista kroppaa, joka on löysä ja iho roikkuu joka paikasta, kun on menettänyt lihasta niin paljon.

Toivotaan että liikunnan motivaatio kantaa pitkälle! ;)





Sitten nolo tunnustus. Mä menin syömään laskiaispullan. Onneksi se oli  melko pieni, ei niin valtava kuin kaupassa. Olen miettinyt mikä sai mut "repsahtamaan" siihen yhteen pullaan, koska en ollut nälkäinen, en kokenut itseäni erityisen surulliseksi tai iloiseksi, ehkä se oli pelkkä tottumus. Jo yhden haukun jälkeen harmitti ja jos olisin ollut kotona, pulla ois lentänyt roskikseen. No tulipahan syötyä ja onneksi olen nyt liikkunut melko paljon, niin ehkä se kompensoi kaloreita! :D

Tässä vielä hyvä ohje kaikille!


3 kommenttia:

  1. Vitsi, pitääkin itekin ottaa taas sykemittari käyttöön kotitreeniä tehdessä. Aika jännä et noin vähän kulu. Vaikka eihän se aikaa kauheesti vie.

    VastaaPoista
  2. Vahinkoja sattuu. Mä söin tänään ja eilen laskiaispullan puoliksi tyttären kanssa eikä siitä kannata morkkista ottaa. Nokka eteenpäin vain:)

    VastaaPoista
  3. Moikka, Pakko kommentoida tohon kotitreeniin, että varmasti sillä saa kulumaan enemmänkin. Itse sitä olen meinaan myös vetänyt. Kyse on varmaan enemmänkin siitä miten tehokkaasti sen tekee. Ekalla kerralla tuskin saa sitä tehtyä niin tehokkaasti kuin on tarkoitettu, koska ei ohjelmaa vielä muista ulkoa. tai minä en ainakaan muistanut :D.

    Olen kyllä samaa mieltä siitä, että on vähän tylsä. Nyt viimisille viikoilla kun toistot nousi totesin että ei S***t**a nyt ei enää riitä keskittyminen niin, että ois oikeasti jotain iloa :D

    VastaaPoista