tiistai 1. tammikuuta 2013

Painohistoriaa 1.1.2013 kunniaksi

Löysin aarrekartan vuodelta 2010, johon oon merkannut palluroita aina kun olen laihtunut kilon. Jotenkin olen mieltänyt, että en mä koskaan oo onnistunut laihduttamaan, vaikka vuosia oon yrittänyt. Mutta se ei ihan pidä paikkaansa. Se vaan tuntuu siltä, koska alle sadan kilon en ole päässyt (vielä!).


Tässä mun painolukemia vuosien varrelta...

2000 syksy ---> 87kg
2001 syksy ---> 97kg
2002          ---> 77kg (laihdutus painonvartijoiden pisteillä ja liikunnalla)
2005 kesä ---> 105kg
2006 syksy ---> 100kg
2008 kevät ---> 114kg (seurustelua takana 1,5 vuotta)
2008 kesä ---> 107kg (laihduttaminen laskemalla kaloreita)
2009 tammi ---> n. 115kg
2009 kesä ---> 108kg
2010 talvi ---> 122kg
2011 talvi ---> 107kg (laskin kaloreita ja liikuin)
2011 kesä ---> 114kg
2012 talvi ---> 132kg (stressi, vaikea elämänvaihe)
2013 tammi ---> 129kg
(2014 tammi ---> 99kg???)


On oikeastaan hyvä nähdä, etten ole isoa osaa elämästäni ollut näin ylipainoinen. Vasta vuoden. Enkä ole lihonut vuoteen myöskään! On siis ihan mahdollista saada paino alaspäin, kunhan vaan pysyisin siellä alhaalla. Olen todella tyypillinen jojoilija, kuten painon muutoksista huomaa. Monet elämään liittyvät asiat kuten seurustelun aloitus, yhteenmuutto, häät, remontti kodissa, stressaava elämänvaihe esim.työttömyys, ovat vaikuttaneet hirveästi painonnousuun ja -laskuun. Nyt mä elän melko tasaista elämänvaihetta, joten luulisi, että nyt mä olen tarpeeksi kypsynyt ajatukselle hylätä epäterveellinen elämäntapa ja etsiä onnea ja iloa muualta kuin jääkaapista. Mä syön iloon ja suruun. Mä haluan oppia siitä tavasta eroon.

Olis mahtavaa päästä ensimmäistä kertaa aikuisiässäni alle sadan kilon, kaksinumeroiseen painoon.


Nyt mua lohduttaa ajatus uudesta vuodesta. Vuosi 2013 on mun painonlaskun aika. :) Tervetuloa seuraamaan ja tsemppaamaan! Lupaan myös ottaa enemmän valokuvia, kunhan pääsen superdieetin vauhtiin.



Mahtavaa vuotta 2013 kaikille lukijoille!



2 kommenttia:

  1. Kaksinumeroinen paino on kyllä ihan mieletön rajapyykki! Ja ihan varmasti sen saavutat tämän vuoden aikana. Minusta tuo on hyvä merkki, ettei sinulla ole koko elämän pituista ylipainoisuutta takanasi, pääset kyllä takaisin sinne pienempiin lukemiin. Se vain vaatii keskittymistä laihduttamiseen ja se on vaikeaa, jos elämässä on paljon muuta meneillään, joten varmasti nyt on hyvä ajankohta laihduttaa. Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon itsekin, että onnistuisin, nyt kun ei ole mitään suurta elämässä meneillään. Kiitos tsempistä! :-)

      Poista