sunnuntai 30. joulukuuta 2012

Vuosi 2012

Olihan minunkin pakko kopsata tää Mariinan blogista!


Kysely vuodesta 2012


Ihmissuhteet

01. Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana? Yhden.

02. Oletko tehnyt jotain tänä vuonna, mitä et ole ennen tehnyt? Itse asiassa vuosi on ollut ensimmäinen varmaan kymmeneen vuoteen, ettei elämässä ole tapahtunut mitään suurta muutosta vaan vuosi on ollut melkoisen rauhallinen ja tasainen!

03. Oletko seurustellut tämän vuoden aikana? Kyllä ja monta vuotta jo, vuosi 2012 oli ensimmäinen avioliittovuoteni :)

04. Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta? Sain vakituisen työpaikan, ja kesästä on jäänyt paljon ihania muistoja. En osaa päättää vain yhtä.. Ehkä ulkomaanmatka. :) Se oli mahtava.
 




Minä

01. Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana? Sanotaanko näin, että olen löytänyt itsestäni paljon puolia, jotka ovat selventäneet minulle mitä olen ja miksi olen. Olen ns. löytänyt itsestäni piirteitä ja oppinut katsomaan itseäni objektiivisemmin Fyysisesti en ole muuttunut yhtään :(

02. Oletko lihonut? Vastasin ensin, että olen, mutta oli pakko mennä katsomaan kiloklubista painoni vuosi sitten. 132,6kg. Paino pysyi siis samana kesään asti vaikken laihduttanut ja nyt olen -4,4kg jos katsoo vuoden taakse päin :D Harmittaa, etten ole pystynyt laihduttamaan, mutta siis mahtava huomata etten mä oo lihonut!! Vuonna 2011 lihoinkin sitten puolessa vuodessa 17kg ja ne kilot ovat todella tiukassa... Ääh, takas miettimään ensimmäistä vuotta elämässäni kun en ole lihonut :D

03. Oletko saanut porttikieltoa minnekään tämän vuoden aikana? En tietääkseni :D

04. Oletko ollut elokuvissa YKSIN tämän vuoden aikana? En oo ihan varma, muistaakseni en..

05. Oletko ottanut tatuointia/lävistystä viimeisen vuoden aikana? En.






Sekalaisia

01. Kuka oli paras uusi tuttavuus? Uusia tuttavuuksia ei juurikaan ole tullut. Paitsi! Yksi ihana mies, joka on valloittanut mun sydämen, syntyi tänä vuonna lähipiiriin.;)




02. Piditkö uudenvuodenlupauksesi? Kyllä. Päätin uskaltaa luovuttaa verta, ja niinhän tein. Autoin myös muilla tavoilla ihmisiä ja liityin vapaaehtoistyöhön.




03. Synnyttikö kukaan läheisesi? Kyllä, ihana poikavauva syntyi lähisukulaiselle.

04. Kuoliko kukaan läheisesi? Ei onneksi.

05. Missä maissa kävit? Alankomaissa.

06. Mitä haluaisit vuodelta 2013 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2012? Pudottaa painoa!!! Keskityn nyt vain ja ainoastaan siihen.

07. Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2012? Eipä erityisemmin mikään, paitsi 21.12. jolloin maailmanlopun piti tulla! Sitä varmasti muistellaan joskus vanhana ;)

08. Mikä oli vuoden 2012 suurin onnistuminen? Vakkaripaikan ansaitseminen hyvällä työllä.

09. …ja suurin epäonnistuminen? Epäonnistunut laihdutus-elämäntapamuutos-yritys.




10. Kärsitkö vammoista? En. Vaikka oonkin huomannut, että ylipaino alkaa tehdä tepposiaan, esim. ylös noustessa polviin vihloo toisinaan, jalassa oli luupiikki (todella kivulias ja kesti yli puoli vuotta), sekä epäilen itsellä rannekanavaoireyhtymää, koska kädet puutuilevat ihan koko ajan (ylipainoisen riesa). :( Aika siis tehdä jotain näille läskeille.

11. Mikä oli paras asia, jonka ostit? Sohva! Ihana, mukava, jättisohva, josta haaveilimme monta vuotta. En kuitenkaan ole onneksi lihonut tai sohvaperunoitunut yhtään enempää uuden sohvan myötä :D

12. Kenen käyttäytyminen ansaitsi kiitosta? Pakko varmaan sanoa että miehen. En aina ole helpoin ihminen, ja naisena olen joskus oikea hormonihirviö, tai huolestunut, tai ahdistunut, tai itkuherkkä, ja mies on jaksanut aika hyvin olla tukena ja jaksaa mun valituksia.

13. Kenen käyttäytyminen aiheutti ahdistusta? Itse asiassa epäilen usein, varsinkin töissä, että kukaan ei pidä musta ja olen kamala ihminen, vaikka mikään ei puhu sen puolesta. Se ahdisti nyt menneenä syksynä kovasti. Myös joskus miehen käytös aiheuttaa ahdistusta, kun on huonolla tuulella ja syytän siitä aina itseäni (vaikka se ei mun vika olisikaan). Haluaisin vaan että kaikilla olis aina hyvä mieli. :)

14. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi? Elämiseen. Talolainaan, tylsiin laskuihin, autoon... :( Ja ruokaan (varsinkin herkkuihin, muutosta saa tulla!).

15. Mistä innostuit eniten? Loppukesästä innostuin kovasti tästä blogista, ja samoin uusista liikuntaharrastuksista. Mutta kuten tavallista, kyllästyin nopeasti liikkumiseen. :( Innostun yleensä helposti mutta kyllästyn myös helposti. Innostuin myös kovasti meidän matkasta Amsterdamiin. Matkasuunnittelu on aina yhtä ihanaa.




16. Vuoden 2012 ihmiset: Mies, sukulaiset ja ystävät. Siinä järjestyksessä :)

17. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi? Kyllä mä sanoisin, että jossain määrin onnellisempi nyt. Vuosi sitten mua masensi, kun ei ollut lunta. Meillä oli muutenkin remonttia kodissa ja siitä aiheutui hirveä stressi. Toisaalta tänä vuonna olen ollut hieman ahdistuneempi.
Viime vuonna uuden vuoden vietto oli mukavaa, ja se sattui silloin lauantaille. Oltiin miehen kanssa kahdestaan, tehtiin ruokaa yhdessä pitkän kaavan mukaan alkupaloineen ja jälkiruokineen, ja illalla ammuttiin raketteja.

18. Lihavampi vai laihempi? Aika lailla samoissa mitoissa. Muutaman kilon kevyempi.

19. Rikkaampi vai köyhempi? Rikkaampi, koska mun palkka on hieman isompi :D Mutta kaikki menee mikä tulee..

20. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän? No kaikkea tähän voisi laittaa mutta olen ihan tyytyväinen vuoteen ja olen tehnyt kaikkea varmasti tarpeeksi, oman jaksamisen mukaan.


21. ...entä vähemmän? Syödä herkkuja :D


22. Miten vietit joulun? Ensimmäistä kertaa miehen lapsuuden kodissa, ja oli ihana joulu. Ruoka oli herkullista, mutta parasta oli kuitenkin tärkeimmät ihmiset lähellä. Myös lapsia oli joulun vietossa ja se kruunasi koko joulun :) Lasten kautta elää joulua eri tavalla. Jouluaaton kulku oli hyvin samantapainen kuin meillä lapsena. Tv2:n katselua, joulurauhan julistus, joululounas ja -päivällinen, joulupukin vierailu, ihanien lahjojen näpistelyä, illalla joulusauna. Olis ollut mukavampi istua iltaa ja valvoa pidempään, mutta kaikki oli väsyneitä.


23. Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mikä se olisi? Onpa vaikea kysymys.. Ei tuu kyllä nyt mitään mieleen. Ehkä jonkun väärän hetken möläytyksen ottaisin pois. Se on mulle aika yleistä, sanon ensin ja ajattelen sitten.

24. Rakastuitko vuonna 2012? No siihen pieneen ihanaan vauvaan kyllä ;) Kai sitä mieheenkin rakastuu joka vuosi uudella tavalla ;D Ensi vuonna toivottavasti rakastuisin itseeni hieman enemmän...

25. Kuinka monta yhden illan juttua sinulla oli? Ei yhtään.

26. Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit? Breaking bad (tosin netflixistä). Ihan älyttömän hyvä. Ja toinen mitä seurasin ihan tv:stä: Iholla! Siihenkin jäin koukkuun enkä malta odottaa, että parin viikon päästä alkaa toinen kausi. Ainiin, ja Vain Elämää vei myös mun sydämen mennessään. Onpas ollut antoisa vuosi ohjelmien osalta :D

27. Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan? En. En yleensäkään vihaa ketään, korkeintaan joku ihminen on ärsyttävä, mutta en mä silti vihaa.

28. Mikä oli paras lukemasi kirja? Taisin lukea vaan 1 tai 2 kirjaa koko vuonna... Harry Potterin... ne on kyllä hyviä :)

29. …entä musiikillinen löytö? Vain elämää -cd:t, oon ihastunut niihin :)

30. Mitä halusit ja sait? Halusin vakkaripaikan, ja sain sen, kun pyysin! Olen iloinen siitä.

31. Mitä halusit, muttet saanut? Pudottaa painoa, ja salaa haaveilen myös vauvasta. Tuntuu että olis sen aika jo, mutta mies on vähän eri mieltä. Painonpudotus on kuitenkin tällä hetkellä ensi sijainen toive ja sen aion toteuttaa.

32. Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi? Yön ritarin paluu.

33. Mitä teit syntymäpäivänäsi? Kävin miehen ja äidin kanssa Amarillossa syömässä. Herkuteltiin myös kotona mm. kakulla.

34. Mitä tai ketä kaipasit? Voih, kaipasin vauhdikkaampaa elämää ja aloin haaveilemaan myös ulkomaille muutosta.. olin jossain vaiheessa tosi kyllästynyt mun elämään paikoillaan, se kun on niin harvinaista. Ihmisistä kaipaan aina mun perhettä, koska ne asuu melko kaukana.

35. Mikä tai kuka sai sinut pysymään järjissäsi? Minä itse. Enkä tiedä oonko nyt niin järjissäni :D


Toivottavasti vuosi 2013 on antoisampi!!! :) Tehkäähän tekin tämä kysely!


Tavoitteet vuodelle 2013:
- pudottaa painoa vihdoin ja viimein, vuoden päästä -30kg
- hyväksyä itseni tällaisena kuin olen, oppia rakastamaan itseäni hitusen

(kuvat: we heart it)

4 kommenttia:

  1. Tsemppiä kovasti uudelle vuodelle ja uusien tavoitteiden saavuttamiselle. :)

    VastaaPoista
  2. Hyvää uutta vuotta! :) Sie onnistut kyllä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! Ja sinäkin onnistut!!!! :) Tää blogimaailma on siitä niin mahtava, että kaikki tsemppaa toisiaan.

      Poista