keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Miten sujuu?

Kiitos kaikille kommenteista edelliseen! Moni oli sitä mieltä, että vaaka ei anna niin tarkkaa tulosta kuin inbody -mittaus. Siitä kuitenkin näkee rasvaprosentin pienenemisen, vaikka paino ei aina putoaisikaan, joten siksi vaaka meni tilaukseen. Ei se kovin kallis ollut, 99€. Se on siinä kivaa myös, että saa monelle ihmiselle tallennuspaikan ja saa painonkin muistiin. Uutta vaakaa olenkin kaivannut!

Sykemittarissa päädyin Polarin FT7:ään. Se antaa hieman enemmän tuloksia kuin FT4. Kotona tosin tajuttiin miehen kanssa, että siihen tallennetaan vain yhden ihmisen tiedot eikä sitä kaksi pystykään käyttämään vuorotellen. Tai hankalaa se olisi, koska uudet tiedot pitäis aina tallentaa ja sitten toisen treenitiedot pyyhkiytyisivät pois. :( Me tehdään alkuun niin, että toinen käyttää viikon kerrallaan ja sitten vaihtuu toiselle. Musta on ainakin ihan kiva nähdä aina silloin tällöin (kunhan ne treenit pystyn edes aloittamaan) kalorinkulutus ja oma sykealue.  Se motivoi myös liikkumaan!

Mä olen kateellinen niille superdieettaaville ihmisille, jotka ovat laihtuneet jo esim. 10kg, mutta mä en, koska en ole saanut harrastaa liikuntaa. Harmittaa, kun tulokset olis voineet olla paljon parempia. Mut minkäs sitä sairastumiselle tekee. Treenaamisen suhteen ajattelin seuraavaa: ensi viikolla käyn pari kertaa vaikka kävelyllä tai uimassa eli teen aerobisen treenin, ja sitten sitä seuraavalla viikolla (superdieetin viimeinen viikko) aloitan lihastreenin. Tuntuuhan se hölmöltä aloittaa vasta sitten, mutta ajattelin tulostaa ohjeet ja aloittaa ne tavallaan alusta.

Superdieettiä tosiaan on jäljellä enää 2,5 viikkoa. Olen pysynyt syömissuunnitelmassa, pois lukien kahtena päivänä tässä parin viikon aikana olen ottanut yhden kinkkuleikkeleen + tänään yhden juustoviipaleen. Juustoviipale kadutti heti, mutta ei se onneksi dieettiä kaada. Ruoka maistuu ja siihen on jo tottunut. Nyt olen huomannut, että mielihaluja syödä on alkanut tulla, koska odotan lauantain tankkauspäivää.

Tankkauspäivä nyt neljännellä viikolla kuuluu siis Superdieettiin. Tarkoitus on syödä yhden päivän ajan todella paljon hiilihydraattia, kuten vaaleaa ja tummaa leipää, pastaa, värikkäitä kasviksia, hedelmiä ja jopa kevytjäätelöä saa syödä. Odotan tosi paljon leipää ja pastaa, ja toiselle ruoalle aion ostaa sushia. Nam! Pari päivää vielä pitäis jaksaa ;) Tankkauspäivän jälkeen paino lähtee kuulemma laskemaan nopeasti. Luin, että jollain oli lähtenyt jopa useampi kilo viikossa.

Sd:n jälkeen on yksi viikko taukoa ja sitten osallistun Superdieetti Extraan. Onhan se puuduttavaa syödä tietyn ruokaohjeen mukaan, mutta toisaalta tässä mun ei tule poikettua ohjeesta ja pystyn olemaan tahdonvoimalla erossa herkuista, mikä ei normaalissa sallivassa laihdutuksessa ole mulle mahdollista.

Itse olen iloinen siitä, että terveellisen ruokavalion myötä vatsakipuja ei ole ollenkaan, mikä oli mulle ennen päivittäistä. Sain juosta vessassa koko ajan ja ilmavaivojakin oli! Nyt ei ole niitäkään :D Eli siis tosi positiivisia vaikutuksia tämä tuo elämään.

2 kommenttia:

  1. Osaatko btw sanoa missä määrin SD-ruokavalio eroaa GFG-ruokavaliosta?

    Ja onhan toi sun ~6kg SD-pudotus tosi hyvin! Etenkin kun ottaa huomioon, ettet ole voinut liikkua! Tsemppiä alkavien treenien kanssa! :)

    VastaaPoista
  2. Mä luin koko blogin tässä illan aikana läpi. Monia tuttuja tunteita heräsi kyllä, uudeksi lukijaksi siis ilmoittaudun samalla :)

    VastaaPoista