tiistai 18. syyskuuta 2012

Energiaa

Mä oon ollut tänään ihan älyttömän energinen! No töissä hieman väsytti päivällä (eiköhän se kuulu asiaan ;)), mutta kotiin tullessa ei ollut aikomustakaan tehdä muuta kuin lämmittää ruoka ja alkaa siivoamaan. Meillä on "suursiivous" meneillään eli siivotaan jokainen huone vuorotellen ihan kokonaan - järjestellään kaapit, pyyhitään kaikkialta pölyt yms. Mua on pitkään ahdistanut epäjärjestys ja turha kama joka nurkassa. Sunnuntaina oli kyllä yhtä energinen olo, silloin siivosin kans koko päivän ja vielä illalla olisin jaksanut tehdä vaikka mitä, eikä unikaan heti tullut.

Tänään siis kotiin tullessa söin, ja sen jälkeen siivosin viisi tuntia putkeen! En edes avannut tietokonetta, mikä on mulle tosi harvinaista. Yleensä jään istumaan koneelle, ja siivous keskeytyy koko ajan. Kävin sitten suihkussa, söin iltapalan katsoen Iholla -sarjaa (seuraan uusintoja kun se vaan on niin hyvä!) ja tulin nopeasti käymään koneella ennen nukkumaanmenoa. Ei oikeastaan edes väsytä. Jotenkin ihmetyttää, että tuntuukohan ns. tavallisista ihmisistä aina tältä, siis normaalipainoisilta, jotka ovat energisiä ja jaksavat koko ajan touhuta? Musta tuntuu, että itse elän suurimman osan ajasta jossain unen ja valveen rajamailla, oon ihan väsynyt vaikka nukkuisin miten paljon. Uskoisin, että ylipaino tekee sen. Ja toki ruokavalio ja liikuntakin vaikuttaa. Ihan mahtavaa, jos laihtuminen ja liikunnan lisääminen saa tämmösen energian aikaiseksi - lisää kiitos! Nyt voi hyvillä mielin lähteä nukkumaan, kun on jotain saanut aikaiseksi koneella istumisen sijasta.

Vielä tämän päivän syömiset:

Aamupala: Ruispuuro maidolla, kahvi.
Lounas: Keittoa + ruisleipää.
Välipala: Jogurttia ja leipää (+ 8 karkkia)
Päivällinen: Mausteista possu-kasvis-paistosta
"Välipala": Avokadoa ehkä 1/3
Iltapala: 1 jälkiuunipala tuorejuustolla, kurkulla ja paprikalla. Kuppi teetä (jossa hunajaa) sekä 100g raejuustoa.

Olen tyytyväinen päivän ruokailuihin, kalorit kuitenkin 1900 eli aika paljon. Olin ajatellut nipistää vähän kaloreista, jotta saisin painonpudotukseen taas vauhtia. Mutta ehkä parempi näin!

7 kommenttia:

  1. Minäkään en ennen jaksanut tehdä oikeestaan mitään muuta kun nukkua ja olla koneella.. Ja syödä tietysti :D Mutta nykyisin energiaa piisaa ihan mukavasti koko päiväksi ja teen paljon kotiaskareitakin ihan mielelläni enkä tunne itseäni väsyneeksi. Joskus tosin huomaan jos lisään kovasti hiilihydraatteja että olo on hieman "sumuinen"...

    VastaaPoista
  2. Sama täällä, energiataso ihan eri kuin aikasemmin. Mulla johtuu ihan täysin siitä että jätin kaikki raskaat ruoat pois.

    VastaaPoista
  3. Nimenomaan. Ruokavalio vaikuttaa kovasti. Mukava kuulla, että teilläkin on enemmän energiaa. Ihana olo tulee :)

    VastaaPoista
  4. Mä olen huomannut lisäksi, että tekeminen antaa energiaa. Vaikka väsyttäisi mutta saa itsensä liikkeelle (kävelylle, siivoamaan tms), niin energiataso nousee vaikka voisi kuvitella tulevansa vain väsyneemmäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, ihan selvästi tekemisestä saa adrenaliinia ja jaksaa enemmän ja enemmän.

      Poista
  5. Sinulle on blogissani tunnustus :)

    VastaaPoista