torstai 2. elokuuta 2012

Liikuntasuunnitelmia

Päädyin eilen illalla selaamaan työväenopiston kursseja läpi ensi lukukaudeksi. Haluaisin aloittaa jonkun harrastuksen ja päädyin selailemaan erityisesti liikuntaosiota. Hydrobic olisi ihanaa, mutta todella kallista, kun vuosimaksun päälle pitää joka kerta maksaa uintimaksu erikseen. Tarjolla on monenlaista jumppaa, mihin en uskalla osallistua huonon kunnon vuoksi. Ehkä ensi vuonna. Sitten kuitenkin silmiin pisti hathajooga. Olen aina ollut jäykkä, ja kukapa ei olisi, jos ei venyttele säännöllisesti, niin joogassa saisi kehitettyä kehonhallintaa, tasapainoa sekä mielen rentoutta. Se voisi olla kiva harrastus! Oon luonteeltani erittäin helposti stressaava, joten jooga sopisi mulle hyvin.

Sen lisäksi kyllä täytyy aloittaa jotakin muutakin liikunnallista, kuten silloin tällöin vesijuoksu + viikoittain sauvakävely. Oon aina inhonnut liikuntaa, ja sitten kun olen oman lajini löytänyt niin se on pysynyt mielenkiintosena vaan muutaman kuukauden. Jotenkin vaan tää painonpudotusprojekti tuntuu helpommalta, jos saisin aloitettua myös liikunnan siihen tueksi. 2-3 kertaa viikossa riittäisi hyvin.

Oon aina ihmetellyt, miten huonosti isoille ihmisille on saatavilla urheiluvaatteita. On ihan mahdotonta löytää sisäjumppavaatteita saati ulkoilupukuja! Löysinkin ihanan ulkoilupuvun eräästä halpakaupasta ja pakkohan se oli ostaa, kun suuriakin kokoja oli tarjolla. Helpompi innostua syksyllä sauvakävelystä, kun on kunnon varusteet.

Tänään oli paino -300g eilisestä. Jee :)


2 kommenttia:

  1. Hei! Jooga on mukava laji, tosin itse en nyt valitettavasti tänä syksynä voi tunneille lähteä. Olen myöskin ihmetellyt, miksei isompikokoisille oikein löydy jumppavaatteita. Jotain on kyllä tarjolla, ainakin Davidilla on oma Plus-mallistonsa ja Röhnischillä myös, mutta hinnat ovat melkoiset.

    t. Jade

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se, yleensä vielä isot ihmiset ovat aktiivisia liikkumaan, koska niin moni meistä haluaa laihduttaa. Nyt huomasin, että h&m:llä oli plus mallistossa urheiluvaatteita, mutta sisäurheiluun. Ei ollenkaan ulkopukuja.

      Poista