sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

Suunnitelmia

Nyt kesän aikana olen kerännyt motivaatiota ja pohtinut elämäntapamuutosta. On ahdistavaa, kun mitkään vanhat vaatteet ei mahdu päälle, eikä uusiakaan ole helppo löytää. Tähän mennessä ruokailuissa on ollut pielessä herkkujen syönti, napostelu ja roskaruoka. Liian usein tulee ajateltua, että haetaan pitsat ja katsotaan elokuva, eikä itsetehty ruoka varsinkaan väsyneenä houkuta. Karkkia tai suklaata ostan melkein päivittäin. Olen kyllä huomannut, ettei karkkikaan maistu niin hyvältä, ja siitä tulee vaan huono olo. Karkin syönti on enemmänkin tapa, johon on tottunut. Toivottavasti pääsisin eroon tästä tavasta ja ostaisin karkkia vaikkapa 100g kerran viikossa. Kun se määrä riittäisi, niin säästyisin älyttömältä kalorimäärältä. Olen myös tänä vuonna ollut jossain määrin masentunut, eikä mikään ole huvittanut. Ei kodin siivous, ei tekemättömien töiden tekeminen eikä myöskään terveelliseen syömiseen tai ruoanlaittoon panostaminen. Nyt kesällä olen saanut energiaa ja taas "normaalia iloisuutta", jolloin myös elämäntapamuutos on helpompi ajoittaa. Niinhän sanotaan, että laihdutusprojektiin ei pidä ryhtyä, jos elämässä on jotain muuta suurta projektia meneillään samaan aikaan. Ihmisen voimavarat harvoin riittää kahteen suureen muutokseen samalla kertaa. Mulla on ihan hirveästi pudotettavaa, mutta olen asettanut ensimmäiseksi välietapiksi 120kg:n eli -13kg. Palkitsen itseni shoppailureissulla!


Mun suunnitelma alkuun pääsemiseksi:

  • lasken ruoasta tulleita kaloreita kiloklubissa (ilmainen ja helppo käyttää). Pyrin syömään 1750kcal päivässä kiloklubin suosituksen mukaan.
  • syön terveellisesti mutta oman mielen mukaan enkä noudata dieettiä tai kiellettyjä ruoka-aineita. Lisään kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon.
  • herkkupäivä sunnuntai, jos ei menoja ole viikonloppuna. Herkkupäivänä saa syödä 2500kcal.
  • treenipäiviä 2 x viikko: sauvakävely & vesijuoksu
Katsotaan miten nää lähtee pyörimään ja sitten uusia suunnitelmia kehiin :)


2 kommenttia:

  1. kuulostaa hyvältä sotasuunnitelmalta! muista myös juoda reippaasti vettä. vähintään yksi litra päivässä, virkistää aineenvaihduntaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Veden juonti täytyy tosiaan muistaa, et vatsa toimii. Normaalisti juonkin vettä ruokajuomana. :)

      Poista