torstai 17. tammikuuta 2013

Tv:tä, vatsakipua ja tylsyyden pohtimista

Ootteko katsoneet Liviltä "Jutta ja puolen vuoden superdieetit" tv-ohjelmaa? Mä oon nyt seurannut, ja juuri äskenkin katsoin tämän päivän jakson. Ihan mahtavia tuloksia, 30kg puolessa vuodessa ja sama ruokavalio, mitä itse nyt noudatan. Tuosta saa kyllä mielettömästi itselleen motivaatiota ja tsemppiä! Mun -30kg tavoitehan on koko tälle vuodelle. Laihdutus ei ole oikeassa elämässä niin helppoa kuin tv:ssä. Ihan erilainen paine on noilla ihmisillä, joita kuvataan ja jotka saavat ilmaiset personal trainerit, terapiaa syömisongelmiin, lääkärikäyntejä yms. Sekä julkiset punnitukset. Mut silti mä toivon ja uskon, että voisin päästä ainakin -15kg kesään mennessä :)

Tämä päivä on mennyt mukavasti kaiken kaikkiaan. Syömiset on kunnossa, nälkä ei todellakaan pääse yllättämään ja juon noin 4 litraa vettä päivässä. Ainoastaan näin iltaisin vaivaa vatsakipu, eilen se tuntui ylävatsassa ja tänään alavatsassa, mutta kipu on samanlaista sellaista "kramppimaista". Iltapalan (maitorahka + marjoja/mehukeittoa) jälkeen se iskee. Osaako kukaan neuvoa mistä voi johtua? Vettä tosiaan olen juonut ihan koko ajan pitkin päivää.

Juttelin tänään miehen kanssa, mitä ihmettä sitä nyt tekisi, kun ei voi enää syödä koko aikaa! Tylsyyden tunne on tullut tilalle. Aiemmin söin tylsyyteen ja muihin tunteisiin. Ja söisin vieläkin, ellen pakottaisi itseäni opettelemaan siitä irti. Jotain puuhaa on keksittävä, ja mulle sellainen puuhastelu voisi olla kaappien järjestelyä ja siivousta sekä askartelua. Mulla ei tällä hetkellä oo mitään käsityö/askarteluprojekteja, mutta täytyy varmaankin jotain keksiä. Liikunta toimii myös hyvin ajan vietteenä, mut toistaiseksi se on poissuljettu ennen kuin taas olen täysin kunnossa.

Olen jo lähes terve, tänään sain vihdoin kerättyä kaikki joulutavarat laatikoihin ja valot myös. Saa mun puolesta kevät tulla! :)

10 kommenttia:

  1. Voi, inhottavalta kuulostaa nuo krampit! Ei kyllä hajuakaan mistä voisi johtua.. Mun itse pitäis kyllä panostaa ton veden juonnin kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pidän pulloa koko ajan mukana ja tiedän et päivässä pitäis juoda noin 5-6 pullollista, joten yritän pitää kirjaa :)

      Poista
  2. ootko ajatellut hakevas Suurin pudottaja-ohjelmaan! jos yhtään on kanttia lähteä telkkariin. :-) siinähän sais kunnon valmentajat ja dieetit, ja yhteisön tuki ois ainakin verraton.

    http://www.sub.fi/kilpailut.shtml/suurin_pudottaja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, musta ei olisi julkiseksi laihduttajaksi. En tykkää huomiosta yhtään, enkä siitä että vanhat tutut näkis mut jossain lehdessä tai tv:ssä. Se olis mun pahin painajainen :D

      Poista
  3. noni nyt iris molemmat haetaan tuohon suurimpaan pudottajaan ;) oltaishan me jo ''vanhoja tuttuja'', voitais tsempata toisiamme.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo olis kyllä hieno tilaisuus, jos sitä ei näytettäis tv:ssä :D

      Poista
  4. nyt kun katsoin noita kysymyksiä ja tuolla kysytään pystytkö kävelemään 1km ilman taukoja niin aattelin ettei tämä ohjelma oo mua varten. Ihmisiä on varmaan paljon ylipainoisempiakin kun minä. jotka eivät tosissaan tuota matkaa voi kävellä. itsehän juoksin yli neljäkilometria viime syksynä, jota en osannut itsestäni kuvitella esim. vuosi sitten. ja kun onnistuu kotona. en halua edes _yrittää_ viedä paikkaa sellaiselta, joka todella tarvitsee sitä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai sitten sillä kysymyksellä tarkoitetaan, et täytyis jaksaa kävellä edes sen 1km? Koska siellä "leirillä" harrastetaan todella fyysistä liikuntaa niin tarvii varmaan olla ihan ok peruskunto, siis tyyliin polvet kunnossa, että pystyy suorittamaan ne kaikki haasteet.Plus kyllähän siellä aina näkee niitä 70-kiloisia, ja myös jotain 150-kiloisia :)

      Poista
    2. niinno joo.. hyvä huomio. oishan tuo aivan mahtava tilaisuus, sitä en kiellä. vaikka oma bmi on 33 pilkku jotain, niin sen tiedän, että on tässä maassa ihmisiä, jotka enemmän ihan oikeasti sitä apua tarttee kuin minä. oon kuitenkin itsenäisesti saanut jotain aikaan. ja toistaiseksi minulla ei kuitenkaan ole mitään sairauksia, johtuen ylipainostani.( olikohan tämä vastaus nyt aivan edellisen vastaukseni toistamista :D?)

      Poista
  5. Olis toisaalta mielenkiintoista tietää, miten tuommoisissa ohjelmissa pärjäisi. En tiedä, meniskö multa totaalisesti hermo, vai vetäisinkö sisulla niiiiiiiin viimeisen päälle, että. Mutta tuskinpa tulen koettamaan. :D Ja tylsyyteen syöminen on tuttua, ah niin tuttua...

    Sulle on tunnustus meikän blogissa! :)

    VastaaPoista